Барвисті склади, приготовлені шляхом розтирання суміші з пігментів і лаків на спеціальних краскотерках. На відміну від масляних фарб пігмент для них розтирається на спеціальних краскотерках і розводиться не на оліфі, а на масляних лаках. У продаж ці фарби надходять у готовому для вживання вигляді. При тривалому зберіганні вони можуть загуснути, тому розбавляються різними розчинниками. Ними рекомендується фарбувати стіни в кухнях, санвузлах та інших місцях з підвищеною вологістю.
Емаль загального призначення ГФ-230 (гліфталева) призначена для внутрішніх робіт, крім фарбування підлог. Перед застосуванням розбавляється до малярної консистенції уайт-спіритом, скипидаром або їх сумішшю. Виготовляється 21-го колір: слонової кістки, чорний, лимонна та ін Покриваність залежить від кольору і коливається від 30 до 130 г/м. кв. Наноситься пензлем, валиком або фарборозпилювачем. Термін висихання - 24 години. Гарантійний термін зберігання - 12 місяців з дня виготовлення.
Емаль ПФ-133 (пентафталева) застосовується для фарбування попередньо або металевих поґрунтованих поверхонь в 2 шари. У помірному кліматі зберігає захисні властивості не менше п'яти років. Перед вживанням розбавляється до малярної консистенції сольвентом, ксилолом або сумішшю одного з них з бензином-розчинником. Виготовляється 15-ти кольорів: чорний, зелений, блакитний і ін Наноситься пензлем або фарборозпилювачем. Укривистість залежить від кольору і коливається від 20 до 120 г/м. кв. Термін висихання - 2 години.
Емаль пф-115 використовується для фарбування металу, дерева та інших матеріалів, що піддаються атмосферним впливам. Наноситься в 2 шари. Зберігає захисні властивості в помірному кліматі не менше п'яти років. Перед вживанням розбавляється до малярної консистенції уайт-спіритом, скипидаром або їх сумішшю у співвідношенні 1:1. Виготовляється 24-х кольорів: біла, бежева, жовта і т. д. Колір емалі залежить від кольору і коливається від 30 до 120 г/м. кв. Наноситься пензлем або фарборозпилювачем. Термін висихання-від 8 до 24-х годин. Гарантійний термін зберігання - 12 місяців з дня виготовлення.
Емаль ПФ-223 застосовується для фарбування дерева і металу всередині приміщень по грунту та без нього. Розбавляється до малярної консистенції бензином-розчинником, ксилолом, сольвентом або сумішшю. Випускається емаль 17-ти кольорів. Її покриваність залежить від кольору і коливається від 20 до 240 г/м. кв. Термін висихання цієї емалі складає від 30 до 36-ти годин. Гарантійний термін зберігання - 6 місяців з дня виготовлення.
Емаль ПФ-253 призначена для покриття підлог по підготовленим поверхням в 2 шари за допомогою пензля. Розбавляють бензином-розчинником або скипидаром. Терміни висихання різні, залежать від товщини нанесеного шару і температурних умов.
Емаль ПФ-126 продається в комплекті з сикативом НФ-1 (на 100 ч. маси фарби 4 ч. маси сикативу, прискорює твердіння). Наноситься пензлем або валиком в 2 шари з проміжною сушкою в 30 хв. Поверхню попередньо грунтують розведеної емаллю, розчинник - уайт-спірит.
Емалі ГФ-230 і ПФ-560 випускаються різних кольорів. Умови підготовки поверхні, витримки ті ж, що і для емалі ПФ-126. Розріджувачі - уайт-спірит, скипидар, РС-2. Можна додати не більше 5% сикативу (# 64).
Емаль для підлоги ПФ-226 перед фарбами подібного типу (ПФ-253) має переваги відносно твердості, водостійкості, зносостійкості, покриваності і часу висихання плівки. Емаль дає блискучу поверхню і повністю висихає за 24 години.
Емаль ФЛ-254 випускаються на феноломасляном лаку і використовується для фарбування підлоги. Має більш високі якісні показники у порівнянні з пентафталевими емалями підлоги за швидкістю висихання, твердості, блиску, зносостійкості.
Спеціально для фарбування столярних виробів (вікон і дверей) випускається біла емаль ПФ-14. Перевагою її є те, що фарба не стікає з вертикальних поверхонь, легко наноситься пензлем або валиком в 1 шар і висихає при кімнатній температурі протягом 30 хв.
Сухі фарби або пігменти являють собою тонкомолотий порошок, який розводять сполучними матеріалами для отримання готової до вживання фарби. Вони бувають штучними і природними (мінеральними).
Більшість пігментів можна використовувати у водних фарбувальних складах, але не все в олійних і емалевих. Вапно та крейда - тільки у водних.
Всі види пігментів повинні бути перемелені таким чином, щоб при просіюванні через дрібне сито вони проходили повністю, без залишку. Чим тонше перемелені пігменти, тим вище їх якість, і навпаки.
Сухі фарби не змінюють свій колір під дією сонячного світла, при багаторазовому зволоженні і висиханні, а також при впливі на них лугів. Вони володіють хорошою покриваністю, яка виражається кількісним вмістом пігменту (в грамах), необхідним для покриття 1 м. кв. поверхні так, щоб нижележащий шар не просвічувався. Чим вище щільність пігменту, тим менше його потрібно на 1 м. кв. поверхні.
Для отримання фарбувального складу (колера) того чи іншого кольору або відтінку доводиться застосовувати один або кілька пігментів. При цьому необхідно пам'ятати, що всипати сухі пігменти в фарбувальні склади не рекомендується, так як практично неможливо добре розмішати їх, внаслідок чого вони будуть залишати смуги на поверхні, що фарбується. Тому пігменти, попередньо замочують у воді, перемішують і проціджують через часте сито. Потім вливають у склад тонкою цівкою, ретельно перемішуючи. Пігменти бувають самих різних кольорів
До білих пігментів належать: вапно, крейду, білила. Повітряну вапно застосовують для фарбування зовнішніх і внутрішніх поверхонь. Гашене вапно можна змішувати з пігментами, які при цьому не змінить свого кольору (охра, умбра, сурик, окис хрому, сажа, палена кістка; вапняні: сині, червоні, жовті). Гашене вапно застосовують у, вигляді тесту. Комове вапно (кипелку) гасять, заливаючи водою (1 частина вапна на 3 частини води), ретельно все перемішують і проціджують через сито. Для роботи вапно розводять водою до густоти молока.
Крейда буває білим з жовтуватим або сіруватим відтінком і випускається у вигляді великих грудок або мелений. Кожна з цих різновидів має три сорти. Для побілки потрібен отмученный крейда тонкого помелу. Його можна отримати з будь-якого крейди крупного помелу наступним способом: 1 частина крейди заливають 3 частинами води, ретельно перемішують, проціджують через часте сито, зливають в інший посуд і залишають для відстою. Після осідання крейди воду зливають і знімають зверху приблизно половину його, просушують, товчуть і просівають через часте сито.
Білила - порошки тонкого помелу білого кольору, одержувані при перемелюванні прожареного металевого цинку, вуглекислого свинцю, титанових руд, літопону. Застосовують білила для приготування масляних фарб і шпаклівок. Покривність білил становить: титанових - 50-75 г/м. кв., цинкових - 100-110 г/м. кв., литопоновых - 120 г/м. кв., свинцевих - 200-300 г/м. кв.
До жовтих пігментів відносяться охра, крони. Охра - фарба жовтого кольору з різними відтінками. Стійка у всіх відносинах. Якщо її добре прожарити на вогні, стає коричнево-червоною і називається паленої охрою або чернядью. Укривистість - 65-90 т/м. Крони - фарби від лимонного до помаранчевого кольору. Укривистість - 110-190 г/м. кв.
До синіх пігментів відносяться ультрамарин і блакить. Ультрамарин (синька) має зелений і синій відтінки. Широко застосовується в крейдових і вапняних фарбувальних складах. Укривистість - 50 г/м. кв. Лазур - зовсім синя фарба. Застосовують її тільки в олійних і емалевих фарбах. Від впливу сонячних променів темніє. Для посилення кольору додається в невеликих кількостях сажу. Укривистість - 10-60 г/м. кв..
До червоних пігментів відносяться сурик залізний, сурик свинцевий, мумія, кіновар. Сурик залізний - фарба цегляно-червоного кольору. Укривистість - 20 г/м. кв. Сурик свинцевий - фарба червоно-оранжевого кольору. Отруйна, тому для внутрішніх робіт не застосовується. Щільність - 100 г/м. кв. Мумія - фарба від світло-червоного до темно-червоного кольору. Буває штучна і природна, малоустойчива. Спочатку дає яскраві відтінки, але з часом темніє і стає темно-буро-червоною. Укривистість - 30-60 г/м. кв. Кіновар - фарба різних відтінків. Стійка до кислот і лугів, змінює колір під впливом сонячних променів. Укривистість - 80-120 г/м. кв.
Зелених пігментів відносяться хромові зелені, зелень свинцева. Хромові зелені (окису хрому) являють собою суміші жовтих кронов з блакиттю, причому, змінюючи кількість глазурі в суміші, можна отримати різні відтінки. Укривистість - 40 г/м. кв. Зелень свинцева - суміш жовтих і синіх фарб, зокрема жовтого крону з лазур'ю. Укривистість - 28-70 г/м. кв.
До коричневим пігментів відносяться умбра, сієна палена. Коричневий колір - спокійний, стриманий, викликає відчуття тепла, сприяє створенню спокійного, м'якого настрої, однак деякі його відтінки можуть викликати похмурі думки. Умбра - фарба коричневого кольору, має різні відтінки. Після випалу стає червонувато-коричневою. Її покриваність - 40 г/м. кв. Сієна палена за своїми властивостями близька до охре. Застосовується головним чином при обробці різних поверхонь під дуб або ясен. Укривистість невелика.
До чорних пігментів відносяться сажа, перекис марганцю, деревне вугілля і графіт. Сажа - чорна фарба - виходить шляхом спалювання нафти або газу. Легка, змішується тільки з маслом, клейовою або мильною водою. Укривистість - 15 г/м. кв. Перекис марганцю - природний мінерал. Добре змішується з водою. Укривистість - 40 г/м. кв. Деревне вугілля і графіт після подрібнення і просіювання через чисте сито можуть бути використані в якості чорної фарби. Укривистість графіту - 30 г/м. кв.
До металевих пігментів відносяться бронзові і алюмінієві порошки, які застосовуються в основному для фарбування металів, а також при малярних роботах. Їх щільність складає 3-4 г/м. кв.
Такі пігменти, як сажа лампова, перекис марганцю, кіновар, мумія, сурик залізний, охра, умбра, умбра, оксид хрому, ультрамарин, лимонний, помаранчевий, червоний і бордо - можна застосовувати у всіх фарбувальних складах. Решта - тільки у клейових і емульсійних.